fredag 4. oktober 2013

Collageteknikk av et portrett

Jeg fikk utdelt en ekstra oppgave siden jeg ble fordi med esken. Oppgaven var at vi skulle finne et portett av en person, å så skulle vi lage den personen i collageteknikk på en papplate, vi fikk bruke blader og alle forskjellige papirene vi fant. Jeg fant et portrett av Johnny Depp, å når jeg så på inspirasjon bilder syntes jeg å lage bilde i svart hvit ville bli veldig stilig. Så når jeg skulle finne papir til meg måtte jeg finne papir i grå toner, disse grå tonene fant jeg i blader.
En helt vanelig papplate er jo veldig kjedelig, så jeg tok et svart silkepapir over hele for å få et grunnlag. Så begynte  jeg å rive ut biter i forskjellige gråtoner men som også var like hværandre, jeg rivde også i silkepapir får å ta igjen fargen på bakgrunnen.
Jeg brintet ut et svart hvit bilde av Johnny Depp å klipte ut øynene, nesen og munnen fordi jeg syntes det var så vanskelig å lage de når jeg bare skulle rive, men siden jeg bruker collagetekniken er det lovt. Når vi lager sånne ting som dette er det viktig å ha litt dybde i bildet, du kan se at f.eks nesen er lysere en resten siden den er utstikkende. Det er også mørkere ved skinnene, halsen og ved hatten, hatten er det hvite partiet.




slik ble mitt resultat av min Collage, jeg ble veldig fornøyd siden dette var første gangen jeg lagde noe sånn her, jeg synes det var litt vaneskelig å vite hvor øynene å nunnen å alt det skulle være sånn at det så ut som en ekte person. det var også vanskelig å finne rette farger. Men jeg synes det var veldig artig å lage å kan godt lage flere slike ting med collageteknikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar