torsdag 22. mai 2014

Arkitektur

I denne oppgaven skulle vi lære litt om arkutektur og målestokk. Vi ble kjent med en linjal som hadde seks forskjellige måle enheter på, å vi lærte om oppriss og sideriss. Vi skulle også lære å tegne interiør i forskjellige målestokk. får å prøve det ut, lagde vi en seng i fire forskjellige målestokker.






Så skulle vi gå videre til noe litt vanskligere, oppriss og sideriss, da skulle vi tegne en kopp, sett fra oppriss, grunnriss og sideriss. Sidemargen skulle være på 1 cm, som den skal være i hver tegning. Sideboksen skulle inneholde Navn, målenhet, klasse, dato, og oppgavenummer. Jeg skulle tegne den på et A3 ark, jeg bruke en blyant, linjal og viskelær!



( det vi gjorde med koppen, gjorde vi også med en komode)
 
 
 
 
Vi lagde også et rom, i målestokk 1:10
 
 

 
 
 
 
Jeg synes denne perioden var ganske lærerik, jeg vil jo gå dette faget neste år, å dette var en fin murlighet til å lære noe å ta med seg masse nyttig fakta til neste år! Målestokk synes jeg var veldig lett, jeg forsto ting veldig raskt. Disse oppgavene er veldig krvende og det kan bli litt kjedelig å heletiden tegne veldig nøyaktig på en hvit ark med engråblyant, men det er artig å se resultatet siden det ser så bra ut! Av alle oppgavene like jeg å lage rommet best, fordi da kunne jeg bestemme selv hvor jeg skulle sette for eksempel sofaen, tven og spiseboret.
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar