fredag 21. mars 2014

Mønster

I denne oppgaven som vi fikk utdelt skulle jeg lage to forskjellige mønster, et rolig og et livlig mønster som skulle bli tatt i bruk senere. For å lage mønstrerene skulle jeg bruke photoshop og/eller illustrator som redskap. Jeg skulle levere inn mønsterrapporter og mønster.
Det mønsteret jeg ble mest fornøyd med skulle jeg lage flere av i forskjellige farger. Mitt favoritt mønster ble det livlige mønsteret så jeg lagde det i to forskjellige farger. Til sammen skulle vi levere åtte forskjellige filer (JPG format) 4 ulike mønster og 4 tilhørende rapporter. (4+4=8)

Når jeg skulle sette i gang å lage disse mønsterene måtte jeg passe på at alt stemte, oppløsningen skulle være på 300 ppi/dpi. Å for å lage mønsteret måtte jeg først finne noe jeg ville lage mønstere ut av. Så jeg valgte som rolig mønster en bamse, og som livelig mønster en bloms med blader rundt.

Rolige mønster:
 


 
 
Jeg måtte først klippe ut en bamse som jeg fant på nettet, men siden det ikke er lov til å ta andres bilder, måtte jeg klippe den ut å lage mitt egent preg av den. Så jeg endret farge å redigerte litt på selve bamsen. Du kan se at dette er et Rolig mønster fordi det er lette og horisontale linjer, det er ikke store kontraser og det er avdempete farger.
 
Livlig mønster
 
 
 
 
 
Her måtte jeg også klippe ut blomsten men her tegnet jeg på bladene selv. her kan du se se at det er mere Livlig mønster fordi det er mere kontraster, det er mye som skjer, det er klare farger og det er taggete former. Jeg likte dette mønstere mest så jeg lagde to til i to forskjellige farger til. I lilla og blått.
 
BLÅ:
 




LILLA





 

 



2 kommentarer: