onsdag 19. mars 2014

Singelett - Skrift

I denne perioden skulle jeg kjøpe en nøytral singelett/t-skjorte eller lignende. Å lage motiv å trykke det på tøystykket. Temaet var Skrift.

Jeg valgte å kjøpe meg en vanelig hvit singelett fra H&M, som jeg skulle lage trykk på. før vi begynnte med selve motivet jeg skulle ha på singeletten min øvde jeg meg på forskjellige skrifter. jeg skrev bokstaver med forskjellige materialer som jeg fant, jeg skrev med en kvist, q-tips, papp, ståltrå, gaffel og prøvde disse på forskjellige ark, for å se hvorfan blekket reagerte på de forskjellige arkene.

Jeg bestemete meg fort for hva jeg ville ha. Jeg måtte velge farge, skrift, størrelse, plassering, ord og form. for å visualisere mine egnee ideer måte jeg lage mange forskjellige skisser, så jeg prøvde å lage mange i forskjellige farger og form. Jeg kom opp med at jeg ville ha en trekant med noe ord inni, jeg ville ikke gjøre noe stort ut av ordet fordi jeg likte det best når ordet er fint og enkelt. Jeg valgte fargen blå, som jeg skulle ha i flere nyanser, jeg tenkte det skulle være lyse blått innerst i trekanten åså skulle det bli mørkere ut i kantene, sånn at motivet fikk en dybde. jeg ville ha singelett sånn at jeg kunne bruke den på sommeren også.

Når jeg lagde mitt motiv / logo brukte jeg blått blekk, og en pensel. jeg brukte kosten på penselen til å lage den blåe dybden og baksiden på penselen til å skrive med svart blekk. Ordet jeg valgte var "MAGIC" fordi jeg synes at trekanten så litt magisk ut, fordi fargen blå er veldig mystisk og kaldt sånn som magi er. Så skannet jeg logoen min på et A4 ark slik at motivet fylte arket etter min ønskede størelse, åså klippet jeg den ut, å printet den ut på nytt igjen, bare nå overførte jeg den på noe som kaldtes Transfer-ark til t-skjorte trykk, sånn at motivet ble steilvendt, fordi når jeg skulle trykke logoen på singeletten min måtte det være speilvendt fordi jeg skulle legge trykket med fronten rett på. Når jeg hadde kommet så langt strøyk jeg på motivet med et strykejern, jeg måtte passe på at alle kantene satt bra å at alt vare helt på plass når det var snakk om plassering. Etter strykingen var gjort, tok jeg av arket å så var logoen på.



 
Slik ble logoen.

 
her er hele singeletten, du ser at den er ganske enkel men veldig fin.




 
 
Jeg ble veldig fornøyd med mitt Projekt. Jeg kommer definitivt til å bruke den på både sommeren og vinteren. Det jeg likte med singeletten var at den var fin, stilig og ganske enkel, den har også et ungdomspreg over seg. Jeg synes det trekanten var i perfekt størrelse, og du legger fort merke til motivet på singeletten. Jeg kunne kanskje ha gjort litt mere med den, eller skrevet noe annent inni. Men jeg ble veldig fornøyd. Jeg mestret å bruke det digetalet arbeidet. Jeg synes at jeg hadde et spennende utrykk. Denne singeletten ville jeg ha kjøpt i butikken viss jeg hadde sett den. Temaet var skrift å det traff jeg ved å skrive det ordet inni trekanten, men selv om temaet var skrivt ville jeg at hele logoen skulle være spesiell.








2 kommentarer: